Časté dotazy

FAQ - Často kladené dotazy
  1. Úvod do jaudelam.cz
  2. Vše o inzerátu
  3. Vše o objednávce
  4. Problém s objednávkou
  5. Účetní záležitosti
  6. Podpora pro tebe užitečné rady

Jsi tu nový? Přečti si vše na začátek

  1. Kdo jsme?

    Jaudelam.cz poskytuje elektronický systém a inzertní prostor pro komunikaci mezi prodávajícími a kupujícími s důrazem na bezpečnost, aby prodávající mohl kdykoliv a kdekoliv nabízet své produkty a služby a kupující mohl výhodně nakoupit.
    Pozor, nejsme výrobcem jednotlivých produktů ani poskytovatelem jednotlivých službiček.

  2. Proč přes jaudelam.cz?

    V rámci jaduelam.cz investujeme mnoho námahy do vytváření bezpečného a kreativního inzertního prostoru na prodej tvých služeb a produktů. Zároveň vytváříme bezpečný prostor pro prodej i nákup tvých produktů či služeb. Rovněž investujeme do marketingu a zákaznického servisu, takže tě u nás tví kupující lépe najdou například na vlastní webové či facebookové stránce. Jsme na Slovenském trhu již od roku 2011, kde jsme se stali něco jako "průkopníkem" mikro práce v naší geografické lokalitě a pomohli jsme tak našim uživatelům vydělat Více než 1.000.000 EUR.

    V roce 2016 jsme otevřeli český trh jaudelam.cz a nastartovaly německy mluvící jomido.at. Ano, všude můžeš nabízet své služby či produkty. Zároveň jsi součástí komunity a rádi ti pomůžeme s dodatečným promo ať tebe, tvých produktů či služeb. Pokud máš pěkné fotky, dobré služby, či produkty bez ohledu na to, zda u nás začínáš nebo si už úspěšný prodejce - kontaktuj nás na info@jaudelam.cz a rádi ti pomůžeme ještě VÍCE. Viz o nás VÍCE například ZDE:

    1. Napísali o nás
    2. Tím jaspravim
    3. Blog
    4. Facebook
  3. Jak začít na jaudelam.cz?

    Na to, abys mohl prodávat nebo nakupovat přes jaudelam.cz je nutná registrace. Registrace je ZDARMA. Pokud chceš jako prodávající prodávat na jaudelam.cz, je před přidáním inzerátu povinnost pravdivě vyplnit údaje, které budou základem našeho smluvního vztahu a na základě kterých můžeme tvé služby inzerovat na jaudelam.cz. Tyto údaje budou neveřejné a na stránce je nebudeme zveřejňovat.

    Vyplnění údajů v profilu za účelem vytvoření smlouvy je možné udělat pouze jedenkrát. Tyto údaje musí být pravdivé. V případě pozdějšího zjištění, že údaje byly zadány nesprávně nebo nepravdivě, bude vyplacení výdělků pozastaveno.

    Uživatelé, kteří mají již přidané inzeráty na stránce, ale nevyplní si údaje v profilu, budou vyzváni, aby tak učinili co nejdříve. Pokud tak neučiní, nebude jaudelam.cz moci inzerovat jejich služby a budou postupně vypnuty.

  4. Chci prodávat službu / produkt na jaudelam.cz - co mám dělat?

    Je to úplně jednoduché. Zaregistruj se na stránce jaudelam.cz a přečti si „Jak to funguje“,nebo jednoduše klikni na "Přidej inzerát" vpravo nahoře.

  5. Jakou garanci mi poskytuje jaudelam.cz?

    Jaudelam.cz má 100% garanci spokojenosti. Náš systém chrání kupující i prodávající. Máme 100% garanci vrácení peněz v případě problémů s objednávkou, čili peníze kupujících jsou v bezpečí. Investujeme hodně námahy a času do prověřování kupujících i prodávajících, abychom vyřadili všechny ty, kteří vedou nekalou soutěž. Bezpečné jaudelam.cz zajišťuje zákaznický servis, který je zde na to, abychom vždy pomohli s otázkami, objednávkami a vyřešili problémy se stránkou. Náš tým nonstop monitoruje stránku, abychom zajistili pravidelné čištění od spammerů nebo nevhodných produktů. Přečti si více na Všeobecné obchodní podmínky ZDE.

  6. Proč je vyplnění osobních údajů POVINNÉ?

    Pokud chceš na jaudelam.cz prodávat, musíš mít vyplněné osobní údaje, systém nedovolí tvé služby ani produkty objednat kupujícímu. Pokud chceš na jaudelam.cz pouze nakupovat, tyto údaje nebudeš muset vyplňovat, pokud však chceš mít fakturu v nákladech, bez vyplněných osobních údajů nebo firemních údajů to věru nepůjde. Pokud chceš na jaudelam.cz prodávat své služby či produkty - systém tě nepustí dále, aniž údaje nebyly vyplněny. Přihlas se do svého účtu a vyplň povinné osobní údaje. Přečti si více na Všeobecné obchodní podmínky ZDE.

  7. Je nutná registrace, když chci na jaudelam.cz jen nakupovat?

    Ano, i když chceš na jaudelam.cz jen kupovat, je třeba se zaregistrovat. Registrace na jaudelam.cz je zdarma. V registračním formuláři je třeba vyplnit údaje pravdivě a úplně.

  8. Chci koupit službu / produkt na jaudelam.cz - co mám dělat?

    Je to úplně jednoduché. Zaregistruj se na stránce jaudelam.cz, vyber si službu / produkt, který se ti líbí a kup si je. Zaplať je a my budeme peníze držet u sebe, dokud nebudeš spokojen se službou / produktem. Ty sám rozhodneš, kdy schválit službu / produkt ale pamatuj, že máš vždy 72 hodin k vyjádření spokojenosti / nespokojenosti po doručení objednávky prodávajícím.

  9. Neposkytuji služby, ale umím vyrábět produkty, mohu se i tak registrovat?

    Ano. Jaudelam.cz poskytuje možnost prodeje a koupě i produktů, které vyžadují fyzické dodání resp. doručení ke kupujícímu. K ceně služby je následně třeba připočítat cenu přepravy / poštovné, které je povinen prodávající uvést v popisu, nebo textu již při tvorbě inzerátu. Pamatuj, že kupující již při koupi uhradil tebou požadovanou částku, proto je slovo dobírka nepotřebné. Za dodání zboží odpovídá prodávající. Doporučujeme si odložit podací lístek, v případě pokud by nastal problém s dodáním zásilky.

  10. Jsem registrovaný na Jaudelam.cz, mohu prodávat i na Jaspravim.sk nebo na Jomido.at?

    Samozřejmě, pokud chceš rozšířit možnosti svého výdělku, přidej si své nabídky a služby i k našemu velkému slovenskému bratru jaspravim.sk nebo rakouské princezně jomido.at. Můžeš tam figurovat pod stejným uživatelským jménem a ke komunikaci možná využiješ Google Translate.

Všechno o inzerátu

  1. Jak přidat co nejlepší inzerát?

    Pokud přemýšlíš, jak přidat co nejlepší inzerát a nevíš jak na to, přečti si "Jak přidat lákavý inzerát". Provedeme tě základním návodem, abys s námi vydělal co nejvíce.

  2. Jak dlouho zůstane můj inzerát aktivní?

    Inzerát zůstává aktivní, dokud ho nepozastavíš nebo nezrušíš. Máš však právo pozastavit / zrušit svůj inzerát z jakéhokoli důvodu. Pokud svou službu už nechceš z různých důvodů nabízet, doporučujeme pozastavit inzerát, vyhneš se tak negativnímu hodnocení ze strany kupujících, pro které bude viditelný a mohou si ho kdykoliv objednat. Rovněž nezapomeň, že když máš naplánovanou dovolenou, máš možnost aktivovat Prázdninový režim v sekci "MOJE INZERÁTY". Také můžeš kromě smazání a dočasné deaktivace inzerátů doplňovat a měnit popis už v zveřejněném inzerátu. Avšak v případě, že již byl na základě tohoto inzerátu uskutečněný prodej, takový inzerát není možné měnit ani doplňovat a to z důvodu, aby nebyli ostatní kupující zaváděni hodnocením vztahujícím se na původně popsaný inzerát. Je však možné vytvořit a zveřejnit kopii takového inzerátu a v ní změnit nebo doplnit popis produktu. Zveřejnění kopie i upraveného inzerátu však také podléhá schválení a je zdarma.

  3. Chci změnit inzerát, jak na to?

    Po přihlášení do svého účtu klikni na: Prodej> Moje inzeráty> Neschválené> Uprav inzerát.

  4. Přidal jsem inzerát, ale byl zamítnut, co mám dělat?

    Všechny inzeráty procházejí schvalovacím procesem, ne proto, že nás to baví, ale proto, abychom udrželi standard a kvalitu pro kupující. Pokud byl tvůj inzerát pozastaven a vrácen, pouze si prohlédni důvody vrácení, které najdeš v e-mailu (nezapomeň zkontrolovat i spam, reklamy apod.), uprav je podle instrukcí a tvůj inzerát rádi schválíme. Nejčastější chyby v inzerátech, kvůli kterým jsou inzeráty zamítnuty, prosím pořádně si je přečti a zkus se jim vyhnout:

    - Zadal si vlastní kontaktní údaje v inzerátu, v profilu, v nicku
    - Neurčitá cena v inzerátu - cena musí být jasná a přesně definovaná, např. uvedená cena je za 1 hodinu práce, za normostranu…
    - Různé cenové hladiny - pokud v textu uvedeš jakoukoli další cenu kromě té, která je uvedena v nadpisu inzerátu vlož tyto ceny do DODATEČNÝCH SLUŽEB

    Více služeb v jednom inzerátu přidávání inzerátů je bezplatné, vytvoř si na každou službu zvláštní inzerát, tím pádem zvýšíš své šance na prodej.

  5. Jak si zvýraznit inzerát, co je to topování?

    Topování inzerátu znamená jeho placená propagace a pozice na první / domovské stránce v rotaci podle počtu topování inzerátů, přičemž prostor je rozdělen mezi všechny inzeráty. Znamená také, že bude daný inzerát na prvních pozicích ve své kategorii, kam jsi ho zařadil. Více zobrazení = více objednávek = vyšší výdělek. Více info najdeš v kategorii Topování nebo Všeobecné obchodní podmínky ZDE.

  6. Jak mám sdílet inzerát?

    Otevři si inzerát, který chceš sdílet. Následně hned pod obrázkem najdeš ikonky sociálních sítí, na které když klikneš, systém zaznamená sdílení. Dále postupuješ jako při klasickém sdílení na sociálních sítích.

Všechno o objednávce

  1. Kdo stanoví cenu za produkty a služby?

    Jaudelam.cz nezasahuje do cenotvorby jednotlivých prodejců (pokud to není nezbytné). Cenu za své služby a / nebo produkty si prodávající stanovují vždy sami na základě vlastního uvážení. Proto se může stát, že některé služby jsou levnější a jiné dražší. Záleží vždy jen na konkrétním prodejci, jak si hodnotí svůj čas.

  2. Jak mohu kontaktovat prodávajícího?

    Stačí, když půjdeš na www.jaudelam.cz a přímo v inzerátu klikneš na odkaz "Odešli zprávu", který je pod fotkou.
    UPOZORNĚNÍ!
    Posílání kontaktních údajů přes zprávy, jakož i zadávání práce přes zprávy bez vytvoření objednávky je na jaudelam.cz zakázáno.

  3. Jak mohu komunikovat s prodávajícím / kupujícím?

    Před samotnou objednávkou si můžeš s uživateli psát krátké zprávy přímo na jaudelam.cz (modrý odkaz Poslat zprávu). Zprávy slouží výhradně k vyřešení detailů, termínů, dotazů apod., které mohou vzniknout před samotnou objednávkou. Vpisování vlastních kontaktů, kontaktních údajů a webstránek je zakázáno. Takové porušování pravidel může vést k zablokování konta. Pokud si budete vyměňovat osobní kontakty, nedokážeme garantovat bezpečnost vyplacení výdělků pro prodávajícího a bezpečnost vrácení peněz, v případě nedodání služby pro kupujícího.Více o bezpečnosti ZDE.

    Pokud si kupující udělá objednávku, můžete následně komunikovat spolu přímo v této objednávce, jakož i posílat přílohy. Do zprávy můžeš vepsat 500 znaků, proto pokud je zadání větší, vepiš ho do textového dokumentu a přilož jako přílohu. Povolené přílohy jsou obrázky (jpg, gif, png), word, excel, powerpoint. Pokud potřebuješ poslat jiný formát / větší sbal (zkomprimuj) ho do formátu .rar, .zip. Všechny formáty jsou omezeny velikostí do 10Mb. Pokud je velikost i tak nedostatečná, prosíme, využij některou ze služeb online úschovny.

  4. Jak udělat objednávku?

    Když chceš objednat některou službu nebo produkt, stačí, když klikneš na tlačítko "Objednat", které najdeš v každém inzerátu. V košíku můžeš pak upravit množství, např. pokud chceš přeložit 10 stran, uprav množství v košíku na 10 ks. Dokončit objednávku můžeš zaplacením: Platební kartou, Bankovním převodem, nebo přes PayPal. Platba kartou a Paypal je možná až od 250 Kč a vyšší hodnoty objednávky.

  5. Jaké jsou možnosti platby?

    Služby / produkty se po objednání mohou uhradit bankovním převodem, zaplacením debetní nebo kreditní kartou nebo přes PayPal. Platba kartou a Paypal je možná až od 250 Kč a vyšší hodnoty objednávky. Jakmile dojde k připsání platby na naše konto, bude vytvořena objednávka aktivována a odeslána prodávajícímu. Při bankovním převodu se platby párují s objednávkami do 48 pracovních hodin. Pokud chceš mít objednávku aktivní ihned, doporučujeme využít možnost platby Paypal nebo kartou.

  6. Proč se platí předem?

    Aby se zajistila bezpečnost pro kupujícího i prodávajícího. Jelikož jaudelam.cz podrží peníze v depozitu, kupující má jistotu, že v případě, že prodávající nedodá službu tak, jak slíbil, nedostane peníze. A prodávající má jistotu, že pokud si kupující učinil objednávku, tak peníze jsou již u nás v depozitu a když dodá službu / zboží tak jak proklamoval, peníze určitě dostane. Více o bezpečnosti jaudelam.cz

  7. Poslal jsem dnes peníze a není aktivní objednávka?

    Ještě nebyla zaregistrována úhrada. Platby se párují s objednávkami do 48 pracovních hodin. Jakmile bude platba spárována s objednávkou, přijde ti informační email o úhradě. Bez informace o nové uhrazené objednávce prosím nepracuj na objednávce.

  8. Kdy mi prodávající dodá objednávku?

    Každý inzerát má uvedený Datum doručení. Čas začíná běžet až po úhradě objednávky kupujícím a její aktivaci v systému. Čili pokud má prodávající v inzerátu "Doručení do 3 dnů" měl by objednávku doručit 3 dny od aktivace objednávky. Pozor, termín doručení není striktně dán, je důležité, aby se prodávající s kupujícím dohodli na přesném termínu doručení objednávky.

  9. Jak funguje prodej na jaudelam.cz?

    KROK ZA KROKEM

    1. Prodávající si přidá inzerát.

    2. Kupující si vybere inzerát, který si chce koupit (klikne na tlačítko "OBJEDNAT"). Pro usnadnění hledání jsou produkty a služby seřazeny podle kategorií.

    3. Následně se objeví políčko "INSTRUKCE", kde Kupující může napsat své instrukce k objednávce a stisknout tlačítko "HOTOVO". Následně se objeví košík - samozřejmě je zde možnost zvolit množství. Následně se může kupující rozhodnout, zda dokončí připravenou objednávku ,,Do pokladny“ nebo bude ještě pokračovat v prohlížení nabízených produktů nebo službiček, zvolí ,,Pokračovat v nákupu“ a objednávku dokončí později.

    4. Kupující platí za objednané produkty nebo služby vždy PŘEDEM a na účet jaudelam.cz.

    5. Kupující přejde "DO POKLADNY", zobrazí se způsoby platby (bankovním převodem, platební kartou, prostřednictvím PayPal, nebo kreditem). Je možné využít možnost platby bankovním převodem, platbu platební kartou (nad částku 250 Kč), PayPal. Jelikož objednávka se aktivuje až po úspěšném zrealizování platby, vyber si vhodný způsob platby podle toho, jak rychle chceš mít objednávku aktivní. Platba kartou, PayPal, aktivují objednávku okamžitě. Bankovní převod aktivuje objednávku až v momentě připsání financí na účet jaudelam.cz, max. do 48 pracovních hodin.

    6. V momentě připsání peněz na účet jaudelam.cz za objednávku, systém pošle prodávajícímu email a / nebo sms s informací o NOVÉ OBJEDNÁVCE

    7. Když chce prodávající dodat vyřízenou OBJEDNÁVKU z kategorie služby, učiní tak přímo v objednávce kliknutím na tlačítko "doručit OBJEDNÁVKU".

    8. V případě doručení fyzických produktů z kategorie Produkty klikne prodávající na tlačítko "Doručit OBJEDNÁVKU" až v momentě, kdy byl samotný produkt fyzicky odeslán poštou (doporučujeme posílat doporučeně a ponechat si doklad o odeslání).

    9. Po kliknutí na "Doručit OBJEDNÁVKU" má kupující 72 hodin, aby vyjádřil svůj souhlas nebo nesouhlas s dodanou službou nebo produktem.

    10. V případě, že souhlasí s výsledkem, klikne přímo v objednávce na "ANO" a zanechá prodávajícímu své hodnocení.

    11. V případě, že kupující není spokojen (nesouhlasí), klikne na odkaz "NE" přímo v objednávce a zároveň napíše prodávajícímu své připomínky, které chce zapracovat (dokončit). Pokud chce prodávající znovu doručit již upravenou objednávku, klikne znovu na "Doručit OBJEDNÁVKU". Tento proces je možné opakovat.

    Přečti si více ve Všeobecných obchodních podmínkách ZDE.

  10. Jak mám doručit objednávku, když jsem prodávající?

    1. Když chce Prodávající dodat vyřízenou OBJEDNÁVKU z kategorie služby, učiní tak přímo v objednávce kliknutím na tlačítko "Doručit OBJEDNÁVKU".

    2. V případě doručení fyzických produktů z kategorie produkty klikne prodávající na tlačítko "Doručit OBJEDNÁVKU" až v momentě, kdy byl samotný produkt fyzicky odeslán poštou (doporučujeme posílat doporučeně a ponechat si doklad o odeslání).

    3. Po kliknutí na "doručit OBJEDNÁVKU" má Kupující 72 hodin, aby vyjádřil svůj souhlas, nebo nesouhlas s dodanou službou nebo produktem.

    4. V případě, že souhlasí s výsledkem, klikne přímo v objednávce na "ANO" a zanechá Prodávajícímu své hodnocení.

    5. V případě, že kupující není spokojeni (nesouhlasí), klikne na odkaz "NE" přímo v objednávce a zároveň napíše prodávajícímu své připomínky, které chce zapracovat (dokončit). Pokud chce prodávající znovu doručit již upravenou objednávku, klikne znovu na "Doručit OBJEDNÁVKU". Tento proces je možné opakovat.

  11. Jak mám ukončit objednávku a ohodnotit prodávajícího jako kupující?

    1. V případě, že souhlasí s výsledkem, klikne přímo v objednávce na "ANO" a zanechá prodávajícímu své hodnocení.

    2. V případě, že kupující není spokojen (nesouhlasí), klikne na odkaz "NE" přímo v objednávce a zároveň napíše prodávajícímu své připomínky, které chce zapracovat (dokončit). Pokud chce prodávající znovu doručit již upravenou objednávku, klikne znovu na "Doručit OBJEDNÁVKU". Tento proces je možné opakovat.

  12. Co je to hodnocení?

    Tebe jako prodávajícího hodnotí kupující, přičemž ti přidělují pozitivní nebo negativní hodnocení. Čím máš lepší hodnocení, tím máš větší šanci získat dalších spokojených kupujících. Hodnocení si zlepšíš tím, že dodržíš podmínky služby (čas dodání, kvalitu apod.)

  13. Jak si vyberu svůj výdělek?

    Po úspěšném dodání služby / produktu, když kupující potvrdí doručení nebo systém uzavře po 72 hodinách objednávku, běží 14denní bezpečnostní lhůta. V této lhůtě může kupující přímo směřovat námitky na nás přes zákaznický servis - info@jaudelam.cz. Je to velmi vzácné, ale tato lhůta je pro obě strany. Případné šetření z naší strany ukáže, zda vše proběhlo v pořádku. Pokud ano, můžete si vybrat výdělky v části Prodej> Moje výdělky.

  14. Kam posíláte peníze?

    Nezapomeň si v profilu vyplnit číslo účtu nebo PayPal účet, kam ti vydělané peníze zašleme - tento údaj je povinný. Peníze posíláme bez poplatku pouze na bankovní účty v českých bankách a na PayPal. Účty zahraničních bank budou zpoplatněny podle sazebníku Fio Banky.

  15. Kolik vydělám z každého prodeje služby / produktu?

    Výše provize pro jaudelam.cz se odvíjí od toho, jaký má prodejce level a kolik u nás vydělal. Čím vyšší má prodejce level a čím více vydělal, tím je provize pro jaudelam.cz nižší! Takže při cenotvorbě tvé služby / produktu si jednoduše vypočítej, kolik chceš vydělat na dané službě po odečtení provize. Pokud budeš mít otázky, kontaktuj nás na info@jaudelam.cz

    Provize za inzertní služby z každé objednávky je závislá od dosaženého levelu prodejce a od splnění minimálního obratu a to následovně:
    * Prodejce bez levelu = základní 15% provize
    * Level "Kvalitní prodejce" = základní 15% provize
    * Level "Profi prodejce" a splněná podmínka minimálního obratu 10000 Kč (brutto) za posledních 12 kalendářních měsíců = 13% provize (pokud není splněna podmínka obratu, tak je výška provize 15%)
    * Level "Mistr prodejce" a splněná podmínka minimálního obratu 25000 Kč (brutto) za posledních 12 měsíců = 12% provize (pokud není splněna podmínka obratu, tak provize je v snížené výšce 13%).

    Provize pro jaudelam.cz se účtuje procentem ze sumy inzerované na jaudelam.cz a jejího násobku zaplaceného Kupujícím. Na tuto sumu vystaví jaudelam.cz fakturu, kterou si můžeš vytisknout na konci měsíce ve svém profilu na podstránce „Moje prodeje“. Tam při každé objednávce je možnost vytisknout provizní fakturu, která je dokladem o provizi jaudelam.cz za inzertní služby. Jako doklad o prodeji služby na jaudelam.cz ti slouží faktura, kterou jsme vystavili tvým jménem. Tuto fakturu si Prodejce může vytisknout ve svém profilu na podstránce „Moje prodeje“ pod odkazem „Stáhnout doklad“.

Problém s objednávkou

  1. Udělal jsem omylem objednávku, nezaplatil jsem ji, jak ji mohu zrušit?

    Neuhrazené objednávky se nekompenzují, zůstávají v systému. Nevadí, možná si to v budoucnu rozmyslíš a objednávku přece jen zaplatíš. Před úhradou můžeš kontaktovat prodejce soukromou zprávou a dohodnout detaily samotné objednávky.

  2. Faktura nepřišla, kde ji najdu?

    Fakturu si můžeš vytisknout přímo ze stránky. Stačí, když se přihlásíš do svého účtu. Klikni na: https://www.jaudelam.cz/moje-objednavky/nakupy. Při každé objednávce máš možnost: "Vytiskni fakturu".

  3. Dodal jsem objednávku na základě dohody přes soukromé zprávy a nyní mi kupující neodepisuje a nereaguje?

    V žádném případě nepracuj na objednávce, ani nic neposílej, pokud ti nepřijde notifikace od nás o úhradě. Může se pak stát, že objednávku odešleš a peníze už nikdy neuvidíš, pracoval si zdarma. Více info - Všeobecné obchodní podmínky ZDE

  4. Objednávka byla odeslána, avšak kupující nepotvrdil objednávku, co teď?

    V případě, že kupující nepotvrdí doručení objednávky, systém ji uzavře po 72 hodinách automaticky jako vyřízenou. Následně plyne 14denní bezpečnostní lhůta, kdy může kupující podat reklamaci. Po jejím uplynutí si prodávající může poslat peníze na bankovní účet. Prodávající požádá o výběr přímo na stránce - Moje výdělky> Výběr výdělků. Peníze jsou do 48 pracovních hodin zaslány jeho vybraným způsobem přímo na účet.

  5. Nakoupil jsem na jaudelam.cz a nejsem spokojený, co teď?

    1. V případě, že souhlasíš s výsledkem, klikni přímo v objednávce na "ANO" a zanechej prodávajícímu své hodnocení.

    Snažíme se vytvářet fér a bezpečné prostředí jak pro prodávajícího i pro kupujícího (přičemž však chceme ponechat svobodu dohodnutí se mezi kupujícím a prodávajícím).

    2. Přímo v objednávce klikneš na knoflík "Máš problém".

    3. V dalším okně si vybereš možnost "Zrušit objednávku".

    Co se bude dít potom? Systém objednávku pozastaví, odešle druhé straně notifikaci s požadavkem na zrušení objednávky a začne běžet 72 hodinová lhůta. Během této lhůty mohou vzniknout tyto možnosti:

    1. Druhá strana zrušení přijme a objednávka se zruší (Prodávající nezíská negativní hodnocení a kupujícímu se vrátí peníze)

    2. Druhá strana zrušení zamítne a objednávka se znovu aktivuje. Objednávku lze normálně dokončit.

    3. Druhá strana se nevyjádří a objednávka se po 72 hodinách automaticky uzavře jako zrušena. Peníze se vrátí kupujícímu na konto na jaudelam.cz

    Pokud již jednou byla objednávka zrušena, NENÍ ji možné reaktivovat ani znovu aktivovat. Pokud budete chtít danou objednávku pak dokončit, musíte si udělat NOVOU OBJEDNÁVKU a zaplatit ji např. kreditem na kontě jaudelam.cz
    Více info ohledně zrušení objednávek najdete přímo na našich obchodních podmínkách: Přečti si je zde.ZDE.

  6. Mám nevyplacené peníze - kde jsou?

    Peníze se vyplácejí přibližně do 48 pracovních hodin od momentu potvrzení požadavku na jejich vyplacení. Platba byla odeslána, takže, pokud jsi ji do 48 pracovních hodin (tzn. 5 pracovních dní), nezaznamenal na účtu, napiš nám info@jaudelam.cz

  7. Prodávající nereaguje vůbec na aktivní objednávku, jak postupovat?

    Je nám velmi líto, že se ti prodávající neozval a nedodal tebou objednanou službu. Je třeba, abys nám napsal na info@jaudelam.cz. Prodávajícího zkontaktujeme, má 24 hodin na to, aby se ti ozval. Pokud tak neučiní, objednávku zrušíme a ty dostaneš své peníze zpět, které můžeš obratem použít na další nákupy.

  8. Prodávající se ani po upozornění zákaznického oddělení neozval?

    Prodávající se neozval a nedodal tebou objednanou službu ani po našem upozornění. Objednávku zrušíme s negativním hodnocením pro prodejce. Peníze se zobrazí ihned na tvém kontě jaudelam.cz a můžeš je použít na další nákupy přímo jaudelam.cz (máš je jako kredit), nebo si je můžeš po 48 hodinách přeposlat zpět na svůj bankovní účet (pokud je částka nad 100 Kč) kliknutím na tlačítko Vybrat výdělky ve tvém jaudelam.cz kontě. Následně danému prodejci zablokujeme konto na jaudelam.cz. Investujeme hodně námahy a času, aby byly všechny nabídky a inzeráty aktivní, ale může se stát, že někdo odešel na dovolenou, nebo se mu stala nehoda a nemůže reagovat na objednávku.

  9. Mohu "vrátit" zakoupenou službu / produkt?

    Ano. Zrušení objednávky (pokud je relevantní) může být provedeno pouze prostřednictvím našeho zákaznického servisu maximálně do 10 dnů od ukončení a předání služby. Žádosti doručené po tomto termínu nebudou akceptovány. Kontaktuj nás. V případě, že dojde k otázkám mezi prodávajícím a kupujícím a jaudelam.cz je požádáno o zaujetí stanoviska - toto stanovisko je konečné.

Účetní záležitosti

  1. Potřebuji živnost, nebo jiné oprávnění, abych mohl nabízet své služby / produkty?

    Jaudelam.cz nekontroluje prodejce, zda splňují všechny oprávnění k výkonu výrobní či prodejní činnosti. Nemusíš mít žádné oprávnění, stránka vystavuje faktury kupujícím a také vyplácí peníze. V případě, že vyděláš více než cca 30 000 Kč ročně, je třeba danou částku zdanit v rámci ročního zúčtování daně z příjmu. Pokud živnost máš, je třeba příjem z jaudelam.cz zahrnout mezi příjmy a postupovat podle legislativy ČR:

    Pozor! Na některé příjmy se však vztahují odvody do sociální a zdravotní pojišťovny. Doporučujeme nejprve navštívit účetního nebo daňového poradce, který přesně poradí, jak postupovat v tvém konkrétním případě. V rámci legislativy ČR existuje několik desítek možností podle toho, zda si např. nezaměstnaný, zaměstnán, maminka na mateřské, student, důchodce, občan na invalidním důchodu a pod, takže neexistuje univerzální řešení. Případně zkus kontaktovat některého z našich odborných uživatelů v sekci Finanční služby.

  2. Mohu nabízet služby / produkty i když nejsem živnostník / firma?

    Ano můžeš. Když však překročíš zákonem stanovený limit, jsi povinen si příjem z jaudelam.cz zahrnout do příjmů a zdanit dle platné legislativy ČR. Nezapomeň na tuto povinnost.

  3. Jsem firma nebo živnostník - mohu prodávat své služby / produkty?

    Ano, můžeš. V Čechách existují tisíce malých podnikatelů, kteří mohou nabízet své služby, ať už koncovým zákazníkům, nebo dalším firmám. Stačí, když při registraci uvedeš v registračním formuláři povinné údaje pro firemního klienta, jako jsou Název firmy, IČO, DIČ.

  4. Jsem firma nebo živnostník - mohu nakupovat služby / produkty?

    Ano, můžeš. Stačí, když při registraci uvedeš v registračním formuláři povinné údaje pro firemního klienta, jako jsou Název firmy, IČO, DIČ. Dostaneš po koupi produktu fakturu, kterou si můžete jako firma dát do nákladů. Super, že?

  5. Dostanu k mým výdělkům doklad?

    Ano. Jaudelam.cz vystaví fakturu, kterou si můžeš vytisknout na konci měsíce ve svém profilu na podstránce "Moje prodeje". Tam při každé objednávce je možnost vytisknout provizní fakturu, která je dokladem o provizi jaudelam.cz za inzertní služby. Jako doklad o prodeji služby na jaudelam.cz ti slouží faktura, kterou jsme vystavili ve tvém jménu. Tuto fakturu si Prodejce může vytisknout ve svém profilu na podstránce "Moje prodeje" pod odkazem "Vytisknout fakturu".

  6. Nakoupil jsem na jaudelam.cz, kde najdu fakturu?

    Fakturu si Kupující může vytisknout ve svém profilu na podstránce "Moje nákupy" pod odkazem "Vytisknout fakturu".

  7. Co je to bezpečnostní lhůta?

    Po uzavření objednávky, ať už kupujícím nebo systémem po 72 hodinách, začne běžet tzv. bezpečnostní lhůta 14 kalendářních dnů. Tato lhůta vyplývá ze zákona o ochraně spotřebitele při internetovém prodeji a slouží k ochraně Kupujících. Mohou během ní podat reklamaci, případně oznámit nám, že objednávka nebyla dodána podle inzerovaných / dohodnutých podmínek. Po ukončení 14denní bezpečnostní lhůty si může dát Prodávající poslat peníze na své bankovní konto, nebo je použít na nákupy na jaspravim.sk. Stačí, když se přihlásíš do svého účtu a nahoře v menu klikneš na "Výdělky". Tam klikneš na "Vybrat výdělky" a potvrdíš ověřovací email, který Ti bude obratem zaslán na Tvůj email.

  8. Proč si účtuje jaudelam.cz provizi?

    Provize za inzertní služby z každé objednávky je závislá od dosaženého levelu prodejce a od splnění minimálního obratu a to následovně:

    * Prodejce bez levelu = základní 15% provize
    * Level "Kvalitní prodejce" = základní 15% provize
    * Level "Profi prodejce" a splněná podmínka minimálního obratu 10000 Kč (brutto) za posledních 12 kalendářních měsíců = 13% provize (pokud není splněna podmínka obratu, tak je výška provize 15%)
    * Level "Mistr prodejce" a splněná podmínka minimálního obratu 25000 Kč (brutto) za posledních 12 měsíců = 12% provize (pokud není splněna podmínka obratu, tak provize je v snížené výšce 13%).

    Provize pro jaudelam.cz se účtuje procentem ze sumy inzerované na jaudelam.cz a jejího násobku zaplaceného Kupujícím. Na tuto sumu vystaví jaudelam.cz fakturu, kterou si můžeš vytisknout na konci měsíce ve svém profilu na podstránce „Moje prodeje“. Tam při každé objednávce je možnost vytisknout provizní fakturu, která je dokladem o provizi jaudelam.cz za inzertní služby. Jako doklad o prodeji služby na jaudelam.cz ti slouží faktura, kterou jsme vystavili tvým jménem. Tuto fakturu si Prodejce může vytisknout ve svém profilu na podstránce „Moje prodeje“ pod odkazem „Stáhnout doklad“.

    V rámci této provize jsou zahrnuty komplexní náklady na fungování stránky: technické zajištění provozu systému, práci našich ITčkářů, našeho zákaznického servisu, který prochází všechny inzeráty, připomínkuje je, odpovídá na otázky na LiveChatu, komunikuje prostřednictvím zpráv a emailů v případě vzniklých problémů do max . 24 hodin, zajišťujeme technickou či konzultační podporu. Daná částka rovněž zahrnuje i náklady na marketing a promo stránky a tedy i Vás našich prodejců (Google, FB, PR - aktivity a mnohé další promo aktivity), tak abychom zajistili relevantní návštěvnost a také získali co nejvíce kupujících pro vaše služby, či produkty. Do dané částky rovněž musíme počítat náklady na našeho účetního, který zúčtovává dennodenně množství zálohových faktur, páruje je s realizačními fakturami a v rámci české legislativy (která ani náhodou není jednoduchá) zajišťuje transparentnost. V dané částce je i hosting, všechny grafické návrhy stránky, zlepšení komunikace, aktualizace. Zahrnuje částku člověka, který obhospodařuje jednotlivé platby, posílá je jako výdělky uživatelům, který hledá v internetbankingu platby, pokud někdo zapomene variabilní symbol apod - toto se opravdu nedá jinak než manuálně. Zahrnuje člověka, který komunikuje v rámci sociálních médií, píše blogy, posty a copywriting a stará se o obsah. Zahrnuje nájem, administrativní a další operativní náklady. A to jsme jmenovali jen základ. Můžeme Vás však ujistit, že nás to baví a velmi a budeme v tom pokračovat i nadále a dlouho, protože jedině to, co tě baví dává smysl a my jsme nesmírně vděční, že můžeme žít v 21. století a dělat to co děláme.

    Další zdroje našeho příjmu tvoří sponzoring a reklama. Pokud znáš někoho, komu bychom mohli pomoci růst – napiš nám

  9. Co je to administrativní poplatek?

    Administrativní poplatek je poplatek, který účtuje jaudelam.cz za administrativní úkony spojené s každou objednávkou. Daný poplatek zaplatí kupující při nákupu služeb v nákupním košíku.

    Výška a způsob výpočtu administrativního poplatku:

    Pokud je celková suma nákupu služeb nižší nebo rovná 400 Kč, suma účtovaného administrativního poplatku je 25 Kč.

    Pokud je celková suma nákupu služeb vyšší než 400 Kč suma poplatku se rovná 5% z celkové sumy objednávky, ale maximálně 400 Kč bez ohledu na celkovou sumu nakupovaných služeb. Administrativní poplatek je jednorázový, v případě nedodání resp. zrušení služby nevratný. Pokud je objednávka zrušená a kredit je použitý na další nákup, poplatek se na daný nákup neúčtuje. Pokud se použije výdělek na nákup, administrativní poplatek se na daný nákup neúčtuje

  10. Jsem ze zahraničí a chci prodávat na jaudelam.cz, je to možné?

    Ano, na jaudelam.cz můžeš prodávat i pokud bydlíš ať už trvale či dočasně v jiné zemi. Bydliště není rozhodující. V tom případě doporučujeme vytvořit si Paypal účet, na které ti budou prováděny výdělky, jelikož mezistátní bankovní převody jaudelam.cz v současnosti neprovádí. V případě, že prodáváš produkty, výška poštovného může být ze zahraničí vyšší.

Pomoc pro tebe - užitečné rady

  1. Proč si musím změnit přihlašovací jméno?

    Jaudelam.cz poskytuje elektronický systém a inzertní prostor pro komunikaci mezi prodávajícími a kupujícími přímo na stránce. Pokud při kontrole zjistíme, že Tvoje uživatelské jméno na jaudelam.cz je totožné s reálným názvem firmy / společnosti / web stránky, podle obchodních podmínek jaudelam.cz je uvádění názvů firem, stránek v nicku nepovolené. Prosím, kontaktuj zákaznický servis na info@jaudelam.cz s návrhem nového nicku a my Ti ho rádi změníme.

  2. Nemohu se dostat do svého účtu

    V případě, že máš problém s přihlášením, nebo jsi zapomněl heslo, prosíme kontaktuj zákaznický servis na info@jaudelam.cz. Pokud jsi nezapomněl heslo a přesto se nemůžeš přihlásit do svého účtu, je možné, že ti byl deaktivován z důvodu porušování obchodních podmínek jaudelam.cz. Vynakládáme mnoho úsilí na to, abychom zajistili fér a bezpečné prostředí pro kupující a prodávající. Kontaktuj náš zákaznický servis, prosím.

  3. Chci prodávat na jaudelam.cz - ale teď nemám čas

    Doporučujeme ti deaktivovat / pozastavit tvé aktivní inzeráty. Nebo nastavit tzv. PRÁZDNINOVÝ REŽIM. V tom případě se nebudou zobrazovat tvé inzeráty na stránce. Až si odpočineš nebo změníš názor, můžeš jednoduchým klikem aktivovat inzeráty zpět.

  4. Chci vydělávat VÍCE, co mám dělat?

    Doporučujeme několik možností k tomu, aby si na jaudelam.cz vydělal VÍCE.

    1. Vyplň profilové informace: čím více informací o tobě (tvých zkušenostech, kdo jsi, tím vyšší šance na prodej tvé služby / produktu.
    2. Můžeš topovat svůj inzerát a bude viditelnější. Zvýrazněné inzeráty se prodávej o 456% více než nezvýrazněné. Více info ZDE.
    3. Budeš komunikovat s potenciálními zákazníky tzn. odpovídat na zprávy, dotazy a netváříš se "jako mrtvý brouk"
    4. Staň se naším značkovým prodejcem, získej od nás odznak kvality. Více info ZDE.
    5. Přidej pěknou a kvalitní produktovou fotku. Ano, fotka určitě prodává. Čím kvalitnější fotka / hlavně při produktech, tím vyšší šance na prodej tvé služby / produktu. Před přidáním fotky se však vždy ujisti, že vlastníš práva k disponování danou fotkou.
    6. Získej body - splň jednoduché úkoly a získej od nás body, které můžeš použít k promování svých služeb. Více o získávání bodů zde .

    Náš TIP: V případě, že nabízíš služby, přidej fotku, která vystihuje konkrétní službu co nejlépe.

  5. Nechce se mi hledat v stovkách nabídek - co mohu udělat?

    Využij některou z možností, která ti ušetří spoustu času a najde toho, koho hledáš několikanásobně rychleji a efektivněji.

    1. Přidat NABÍDKU PRÁCE - budou se ti zájemci o to, co hledáš, přihlašovat úplně sami. Napíšou ti přímo odpověď do tvého konta na jaudelam.cz a ty si můžeš vybrat toho nejlepšího.

    2. Pomoc s výběrem - Při této možnosti ti s výběrem pomůžeme my. "Pomoc s výběrem" zajistí výběr 4 až 5 vhodných dodavatelů dle specifikace a detailů v inzerátu. Doporučení přijdou ve formě emailové zprávy, která bude obsahovat odkazy na vhodné inzeráty s odkazem na vhodného dodavatele, jehož jsme předtím oslovili přímo z jaspravim.sk. Email bude doručen do 2 pracovních dnů od zaplacení a aktivace služby. Pracovníci zákaznického servisu vyberou a doporučí prodejců podle specifik Tebou zadaného inzerátu. Ujisti se proto, že obsahuje co nejvíce informací, aby si dostal vhodný výběr. Tato služba je jednorázová a nevratná, protože dané doporučení není možné vrátit. Započítaj si do času i čas na úhradu, pokud nebyla služba uhrazena platbou s okamžitou platností (např. Platební kartou, Paypal). Pomoc s výběrem je zpoplatněn v částce 290 Kč s DPH.

    3. Topování "Urgent" - označí inzerát ikonkou "plamínek" po celou dobu jako je inzerát aktivní za jednorázový poplatek. Tvá nabídka bude vyznačena značkou (SPĚCHÁ), kterou uvidí prodávající a vědí, že hledáš rychle dodání. Cena je 120 Kč DPH.

    4. Topování na 30 dní - objeví inzerát mezi Topování na domovské stránce a na vrchu dané kategorii "Nabídky práce" po dobu 30 dnů od aktivace. Cena 189 Kč s DPH.

  6. Přišla mi smska, co je to?

    Před časem jsme představili widget pro Android. Jelikož uživatelé Apple zařízení widgety nemají, připravili jsme SMS notifikaci. Notifikace přijde pouze tehdy, když získáš novou objednávku nebo zprávu k objednávce. Nebudeme tě otravovat žádnými reklamními zprávami. Notifikace jsou ZDARMA! Doplň své telefonní číslo do svého profilu ZDE.

  7. Co je to nabídka na míru?

    Nabídku na míru můžeš vytvořit přímo ze komunikace v soukromé zprávě. Přímo ze zprávy může jedna i druhá strana vytvořit na 2 jednoduché kliky nabídku, kterou si může za pár utratit objednat druhá strana. Nemusíte mít inzerát, můžete vytvořit nabídku dle dohody s druhou stranou a nemusíte čekat na schválení jako u inzerátu. Nabídka na míru je vhodná, když chceš dát kupujícímu slevu, splnit speciální požadavek, nebo když prostě nemáš inzerát s nabídkou, kterou právě kupující potřebuje. Je vhodná pro služby, jako například překlady a další služby, kde je velká variabilita konečné ceny.

  8. Vidí mou nabídku na míru i jiní uživatelé?

    Ne, tuto nabídku vidí pouze druhá strana zprávy, které se týká. To je výhoda i nevýhoda zároveň. Nakolik danou službu / inzerát nemůžeš použít na prodej dál. Slouží pouze na jednu konkrétní objednávku dohodnutou prostřednictvím zpráv. Nabídka na míru zůstává v konverzaci, dokud ji neodstraní a ten daný kupující, si ji může objednat znovu. Hodnocení z této objednávky ti ale jde do celkového hodnocení v profilu. Proto pokud chceš prodávat tuto službu vícekrát a sbírat hodnocení i od jiných kupujících, určitě si přidej standardní inzerát ZDE.

  9. Jak si mám Nabídku na míru koupit?

    Při nabídce přímo ve zprávě je možnost "Objednat", po kliknutí na tento knoflík se dostaneš přímo do košíku, kde už objednávku dokončíš standardním způsobem. Celý objednávkový proces je stejný jako při standardní objednávce a platí stejné podmínky ukončení.

  10. Co jsou to Dodatečné služby?

    Využíváš je, pokud máš něco navíc, co chceš nabídnout ke své službě. Chceš například příplatek za službu / produkt navíc? Možností může být nepočítaně: Rychlejší dodání? Hezčí balení? Rozšířený balík služeb? Dodatečná služba? Využij proto Dodatečné služby přímo v inzerátu. Jednoduše si při zadání inzerátu vyber z již předpřipravených jako např: Dodání do 24 hodin, Dodání do 48 hodin apod. nebo si jednoduše přidej dodatečnou službu přes poslední možnost "jiné". Více info o dodatečných službách ZDE

  11. Jak získat vyšší level prodejce?

    Proměň svůj talent díky jaudelam.cz na zdroj svého příjmu s tím, co děláš nejraději. Je to jednoduché. Promuj sám sebe, sdílej své inzeráty na sociálních sítích, prodávej, získej pozitivní hodnocení, dodávají služby včas a za to tě odměníme postupem na vyšší úroveň. Ta ukáže kupujícím, že jsi kvalitní prodejce a tvé služby budou lépe prodávat. Při každé podmínce, kterou je třeba splnit, je uveden křížek. Pokud daná podmínka nebyla ještě splněna je fajfka šedá, pokud splněna byla je fajfka zelená. Tak do toho, získej svou první úroveň co nejdříve. V případě splnění podmínek získání nového levelu prodejce, bude level přegenerován do 48 hodin od splnění podmínek. Podmínky poskytnutí odznaků kvality Prodávajícím najdeš na stránce Levely prodejců.

  12. Už nechci prodávat na jaudelam.cz, co mám dělat?

    Pokud již u nás z různých důvodů nechceš prodávat, jednoduše napiš na zákaznický servis info@jaudelam.cz a požádej o deaktivaci / zrušení účtu.

  13. Jaké prostředí nebo software je potřebný pro prohlížení jaudelam.cz stránky?

    Internetová stránka jaspravim.sk je optimalizovaná pre väčšinu používaných verzií Internet Explorer a Firefox pre Windows, Firefox a Safari pre Mac OS X. Stránka je vytvorená pre rozlíšenie obrazovky od 1024x768 a viac.

  14. Kam se mám obrátit, když potřebuji pomoc?

    Systém fungování jaudelam.cz je velmi jednoduchý a intuitivní. Pokud bys přesto potřeboval pomoci, nebo poradit, prosím kontaktuj naše zákaznické centrum na kontakt info@jaudelam.cz Na všechny e-maily odpovídáme do 24 hodin.

    Případně nám napiš na LIVE CHAT. Na live chatu zastihneš dívky: pondělí až pátek od 9:00 – 12:00.

  15. Kde si mohu stěžovat?

    Pokud máš jakoukoliv stížnost, ať už na naše výrobky nebo služby, kontaktuj nás prosím. Investujeme hodně námahy a času do prověřování jak kupujících, tak prodávajících, abychom vyřadili všechny ty, kteří vedou nekalou soutěž. Na všechny otázky rádi odpovíme. Kontaktní formulář, email info@jaudelam.cz, live chat.

    Případné spory mezi prodávajícími a kupujícími jsou povinni řešit přímo mezi sebou prostřednictvím krátkých zpráv na jaudelam.cz. V případě potřeby může kterákoli ze stran kontaktovat zákaznický servis s žádostí o pomoc. Pokud se nepodaří vyřešit spor dohodou obou stran, vydá stanovisko jaudelam.cz, které je závazné a konečné.

  16. Mohu získaný level prodejce ztratit?

    Ano, můžeš, tvůj level nemáš automaticky navždy, může se stát, že přidáním byť jen jednoho negativního hodnocení se ti celkové hodnocení sníží, případně si vypneš inzeráty, nebudeš mít žádný aktivní inzerát, opět se tvé hodnocení sníží a rovněž se sníží tvůj level, případně o něj přijdeš. Zároveň tě chceme upozornit, že tvůj level nemáš automaticky navždy, může se stát, že přidáním byť jen jednoho negativního hodnocení se ti celkové hodnocení sníží, případně si vypneš inzeráty, nebudeš mít žádný aktivní inzerát, opět se tvé hodnocení sníží a rovněž se sníží tvůj level, případně o něj přijdeš. Tvůj level se může snížit např. nevhodným chováním, nekomunikací s kupujícím, nedodržováním termínů objednávek, nekalým chováním. Proto si svůj dosažený level važ a chraň.